Cercar en aquest blog

dimarts, 27 de gener del 2015

Giratoris per cultiu a l'exterior

En un parell d'obres que vaig treballar van sobrar unes peces d'un  tipus de tablero de fibres d'alta densitat amb resines fenòliques. Es un tablero molt dur i apte per estar al exterior.
Vaig tallar unes peces de 30 x 30 cm. de dos tipus de tablero diferents,


 un de 8 mm. de color verd per les dues cares i un altre de 12 mm. de colors diferents 

Vaig fer un forat al mig per passar un cargol amb un diàmetre mes gran per una cara per poder amagar el cap i la femella 



Per fixar els rodaments, Vaig fer preparar al ferrer una peça massissa de 2 cm. de gruix amb un forat al mig per on passarà el cargol fent d'eix dels rodaments.
Els rodaments van muntats en unes barilles roscades de 8 mm. i soldades a la peça central. Els rodaments estan fixats amb una femella auto-blocant a cada costat. 







La femella de sota no es auto-blocant, esta roscada lo just per que les peces puguin voltar amb suavitat i fixada amb un adhesiu especial per bloquejar les femelles.


Una vegada tot muntat, ni les femelles ni el cap del cargol sobresurten per enlloc.


Han quedat super reforçats i aguantaran molt be els arbres mes grans.
Aquí davall una prova...  72 Kg  i gira fi a no poder mes.


Ja posats a fer, en vaig fer una remesa de 20 unitats i encara hem va quedar peces per fer-ne unes 12 unitats mes endavant.


En l'enllaç següent podeu veure'n alguns ja instal·lats.




Vicenç B.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada